Mobilní kontejnerové pivovary Mobbeer
Logo Mobilní Pivovary

Minipivovary pro každou restauraci

Uvažujete o provozování minipivovaru ? Právě teď je nejvhodnější doba pro takovýto projekt - zákazníci vyhledávají nevšední gastronomické zážitky a na trhu je stále místo pro další malé pivovary. Světově unikátní variabilita našeho řešení vyhoví všem zájemcům o vlastní pivovar.
Proč provozovat pivovar

Proč provozovat pivovar

Doba je zlá . Řekne Vám to každý provozovatel restaurace, penzionu nebo hotelu. Hosté ubývají, lidé začínají mít hluboko do kapsy. Tržby už nejsou, co bývaly. Perspektiva není nijak růžová. Investovat do pohostinských služeb se dnes nevyplatí.

Jak je tedy možné, že některé restaurace a ubytovací zařízení naopak trvale navyšují svoji kapacitu a mají každý víkend jídelnu i zahrádku plnou hostů ? Vaří levněji ? Nabízejí levněji pivo a jiné nápoje ? Nikoli. Odlišují se od průměru ! Nabízejí něco, co jinde host nenajde a neochutná.

Pořiďte si vlastní minipivovarOdlišit se od běžného průměrného penzionu či restaurace, nabídnout hostům ojedinělý kulinářský zážitek, to  je dnes jediná a fungující cesta, jak nejen zachovat, ale také nadále rozvíjet restaurační podnik. Host hledá nové chutě, nové názvy jídel a nápojů, je ochoten utratit peníze za něco, co má možnost ochutnat jen a jedině v tomto konkrétním podniku.

Dokonce se dnes více než jindy dříve rozvíjí tzv. restaurační turistika. Hosté jsou ochotní za ochutnání místní speciality cestovat i desítky kilometrů, anebo se na vyhlášeném místě zastavit cestou k jinému cíli. Zvlášť to platí pro fenomén dnešní doby – cykloturistiku. Nikdy dříve nebylo aktivní trávení volného času pohybem tak populární, jak dnes. Cyklisté každým dnem, zvláště o teplých víkendech, vyrážejí ze svého domova na svých kolech a hledají cíl, k němuž se vyplatí dojet, povykládat si s rodinou či přáteli a občerstvit se. Zeptejte se několika aktivních cyklistů, za jakými cíli vyrážejí a co od svého cíle očekávají. Většina z nich Vám přizná, že domácí nebo restaurační minipivovar je vždy místo, které se nevyplatí minout. Zvlášť když se zde může navíc dobře najíst na čerstvém vzduchu v kulturním prostředí pěkné restaurace a orosenou sklenici zdravého kvasnicového piva mu donese usměvavá obsluha.

Vlastní pivovar má pro restauraci řadu výhodNež jsme se pustili do výroby kontejnerových minipivovarů, strávili jsme jako aktivní cyklisté mnoho víkendů návštěvami restaurací, které provozují malý restaurační pivovar. Pozorovali jsme čilý ruch uvnitř podniku i množství spokojených návštěvníků na zahrádkách. Byl-li přítomen majitel podniku, požádali jsme jej o prohlídku jeho minipivovaru a ptali se na jeho zkušenosti s  provozem. Ptali jsme se také místních obyvatel, jak vnímají provoz minipivovaru v jejich obci. A nakonec jsme navštívili desítky restauračních podniků, které minipivovar dosud neprovozují. Dozvěděli jsme se zajímavé věci :

  •  Všichni provozovatelé malého pivovaru začínali jako klasičtí majitelé průměrné restaurace. Tyto jim vydělávaly jen tak málo, aby pokryly vlastní provoz a uživily majitele a jeho personál. Nikdo neměl před pořízením minipivovaru naspořeno více než 1 milion korun.
  • Všichni se rozhodli jít do rizika a pořídili si minipivovar za půjčené peníze, za něž se zaručili svým domem nebo objektem restaurace.
  • Všichni tito provozovatelé zaznamenali nárůst návštěvnosti podniku o 100 – 400 % během prvních dvou let provozu. Místní štamgasti nejprve nové vlastní pivo převážně ignorovali, ale přírůstek nových hostů především z blízkého i vzdáleného okolí, kteří měli zájem přijet na domácí pivo, rychle převýšil počet stálých hostů. Do dvou let na domácí kvasnicové pivo přešli postupně téměř všichni místní štamgasti a z mnoha desítek turistů se stali pravidelní hosté.
  • Většina provozovatelů minipivovarů po 1-2 letech zcela přešla na výhradní nabídku vlastního piva a přestali nabízet klasická piva od jiných dodavatelů – jednoduše zjistili, že stát si za vlastní značkou se vyplatí a hosté pak začali vnímat hrdost majitelů pivovaru na vlastní značku jako další důkaz kvality místního piva.
  • Většina provozovatelů malých pivovarů po splacení investice plánuje rozšíření kapacity výroby piva, neboť poptávka se neustále zvyšuje a nejsou schopní ji zejména v letním období pokrýt bez rizika ztráty kvality vyráběného piva (dodržení předepsané doby ležení v ležáckých tancích)
  • Všichni provozovatelé minipivovarů se podivovali nad tím, jakou popularitu jim nabídka vlastního piva přinesla. Píše se o nich ve všech turistických propagačních materiálech, každou chvíli hostí novináře, televizní reportéry i redaktory časopisů. Dávají rozhovory a pořádají exkurze do pivovaru pro známé osobnosti i běžné hosty. Růst popularity má za následek příliv dalších nových návštěvníků i nárůst věrných hostů a tedy i tržeb.
  • Obec, na jejímž pozemku se pivovar nachází, se při každé možné příležitosti neváhá pochlubit provozem místního pivovaru, ať už je to na propagačních materiálech pro podporu turistického ruchu, na pohlednicích anebo při různých obecních akcích.
  • Na pivovar ve své obci  jsou hrdí i běžní obyvatelé, neboť mají kam zajít na dobré pivo s rodinou, pochlubit se místní raritou svým návštěvám a minipivovar je také vděčným tématem rozhovorů v jejich každodenní práci.
  • Žádný z provozovatelů minipivovaru si nepostěžoval, že by se mu investice do jeho pořízení a rozvoje nevyplatila.
  • Většina provozovatelů restaurací bez vlastního pivovaru si nám postěžovala, že zaznamenávají úbytek hostů a čím dál nižší tržby. Nelíbí se jim, že jim hosty stahují restaurace s malými pivovary v blízkém i dalekém okolí.
  • Většina provozovatelů restaurací bez vlastního pivovaru by si přála mít také vlastní minipivovar, ale nemají na něj peníze a často ani nemají prostor, kam by minipivovar zastavěli. Neuvědomují si, že podobně na tom byli i ti, kteří dnes minipivovar mají a provozují. Naše služba Minipivovar na klíč je krok za krokem provede až k vlastnímu minipivovaru.
  • Většina provozovatelů restaurací bez vlastního pivovaru se obává, že by se jim minipivovar nezaplatil a oni by tak přivedli svůj podnik ke krachu. Neuvědomují si, že podobně na tom byli i ti, kteří dnes minipivovar mají a provozují. Naše služba Pivovar na zkoušku by je bez rizika přesvědčila, že se jim vlastní minipivovar opravdu vyplatí a rychle zaplatí.
  • Většina provozovatelů restaurací bez vlastního pivovaru má smlouvu o výhradním prodeji piva nakupovaného od velkého dodavatele a to jim neumožňuje rozšířit nabídku o vlastní značku piva. Neuvědomují si, že podobně na tom byli i ti, kteří dnes minipivovar mají a provozují. Je potřeba zbavit se závislosti na jednom dodavateli a takovou smlouvu již neprodlužovat, neboť je brzdí v rozvoji vlastního podniku. Nabízet vlastní značku piva se vždy brzy začne vyplácet.
  • Část provozovatelů restaurací bez vlastního pivovaru nevlastní objekt, v němž provozují restauraci, ale jsou zde v nájmu. Přáli by si minipivovar pořídit, ale nechtějí nebo nemohou investovat do objektu, který jim nepatří. Důvodně se obávají, že v případě výpovědi z nájmu by zabudovaný minipivovar nebylo snadné ani nijak levné přemístit jinam. Nevědí, že existuje řešení, které se nazývá Mobilní pivovary MOBBEER, které jejich problém jednoduše řeší.
  • Někteří provozovatelé mají odvahu do vlastního pivovaru jít, ale uvažují dopředu a plánují vlastní pivovar pořídit až tehdy, když si našetří a vydělají na větší restauraci, anebo na její stavební rozšíření. Neberou v úvahu riziko, že mezitím si pivovar pořídí konkurence v okolí a odliv turistů a štamgastů může pak plány zcela pohřbít. Vždyť každým rokem vzniká v České republice přes 20 nových minipivovarů. Právě pro ně by bylo skvělým řešením pořídit si již nyní menší mobilní pivovar, případně prostorově úsporný statický pivovar, tímto urychlit nárůst tržeb a příliv hostů a později kapacitu pivovaru navýšit, případně zakoupit jiný objekt a přestěhovat celý pivovar, což není s mobilním pivovarem MOBBEER žádný větší problém.

10 dobrých důvodů, proč se rozhodnout pro vlastní minipivovar

  1. Odlišení se od šedého průměru nabídky restauračních služeb
  2. Rozšíření nabídky piva o libovolně široký sortiment unikátních druhů vlastího piva
  3. Podstatné znásobení zisku z prodeje každého půllitru piva
  4. Obracení všeobecného trendu postupného poklesu návštěvnosti restaurace k opaku – k jejímu trvalému růstu
  5. Zajištění přirozeného zájmu veřejnosti a publicity vlastní restaurace
  6. Získání nezávislosti na politice velkých dodavatelů piva
  7. Nesrovnatelně rychlejší návratnost investice ve srovnání s jinými možnostmi investování v oboru pohostinství
  8. Prudký nárůst objemu tržeb a zisků z celkového provozu podniku, možnost urychlení dalších investic
  9. Dobrý pocit z vysoké profesní i osobní prestiže mezi spotřebiteli i v rámci oboru
  10. Minipivovary s výstavem do 10.000 hektolitrů piva ročně mají poloviční spotřební daň než velké pivovary

Kontaktujte nás